Stallbyte!

23 juni, 2012

Jag var i stallet redan tidigt i morse och städade upp i sessans box, och plockade ihop dom sista sakerna. och ungefär runt 11- 12 tiden ringde Ulrika och sade att vi kunde flytta in. 🙂 så pappa följde med mig till stallet med bilen och körde över mina saker till det nya stallet.

så snart det var gjort så var det dags att promenera över med Sessan. Hon var oväntat lugn, och stressade inte upp sig alls så farligt som jag hade väntat mig, och hon var inte ett dugg jobbig at leda.jag släppte ut henne i den stora sommarhagen på en gång. Först rusade hela flocken på henne, så sprang dom alla runt tillsammans, helt exalterade. efter en stund tröttnade dock sessan och vandrade i lugn och ro ifrån dom andra. de andra hästarna tittade förvånat efter henne när hon försvann. osocial häst? 😉  men jag tror att hon kommer att smälta in bra bara man ger henne sin lilla tid. hon kan ju vara något enstöring ibland..

men jag är väldigt nöjd med över hur fint hon skötte sig trots det nya! och nu får hon då gå på bete till mitten av augusti ungefär. det har hon förtjänat 🙂  och supertrevligt folk i stallet, fick verkligen en bra känsla. det här kommer att gå så bra!

nu har jag väntat med medryttare framtill stallbytet, men nu ska vi se om jag inte hittar någon. nu har jag ju enn tjej som ev ville komma och provrida så får vi ju se hur det går. så får erika komma och hälsa på snart igen 🙂

annars har det gått väldigt bra med ridningen. jag är så stolt över sessan, hon är verkligen en härlig häst att både rida och sköta.

//matilda

sessan på bete 2012

4 svar to “Stallbyte!”

  1. Erika said

    Åååh fina Sessan! Snyggt täcke också! 😉
    Härligt att det gick så bra med flytten! Skönt när det är promenadavstånd också hehe.
    Är såå stolt över er båda!

    Snart snart hälsar jag på och kanske rider också 😉

    Kram Erika

  2. giggsan said

    ja det var en väldig tur att det låg så nära 🙂 är ju ett perfekt område att ha häst i. ja det vart lite regnigt och kyligt i morse så hon fick ha sitt fina gröna regntäcke på sig 🙂

    absolut får du komma och rida! det var ju så länge sedan 🙂

    kram
    matilda

  3. nertgi said

    åh vad kul att det har gått så bra! Är ju så sugen att bli medryttare igen, men nu ska jag flytta till andra sidan stan och är nog inte helt säker, men är så himla glad för dig/er skull! Kram

  4. giggsan said

    Ja det var riktigt skönt att det löste sig så smidigt. Och om du någon gång känner att du skulle vilja och kunna börja med sessan igen så är du verkligen välkommen!
    kram
    matilda

Lämna en kommentar