16 januari, 2013

Vinterridning

Har mest blivit till att skriva på facebook men tänkte göra ett inlägg här också som omväxling 🙂

Hösten och vintern har gått väldigt bra och sessan har hållit sig relativt lugn. Men man märker ju att hon är mer på tårna nu än i somras.

Igår förmiddag var sessan och jag  ute och red  i sällskap av madelene och hästen Dutte.  Vi skulle mötas upp vid värdshuset så vi har ju en liten bit att rida från stallet. Och vi fick en eldig start! Sessan var mycket stressad och vi fick både stegra och bocka. sedan försökte hon   göra en vändom och rusa hem.  Det slutade med att jag fick lugna henne från marken.  Jag kände att hon inte var helt omöjlig och jag lyckades få med mig henne ut på vägen. Där verkade hon helt plötsligt lugna ner sig. sedan blev  ritten riktigt trevligt, vi red över bilvägen och tog en runda i eggebygård.  Sessan höll sig sansad hela vägen. Vi kunde passera broar, barnvagnar och annat ”läskigt” utan problem.  Och ibland fick vi även rida före och visa Dutte att det inte var någon fara 😉 Sessan kan varkligen vara oförutsägbar ibland. Från rodeohäst till hur lugn som helst på ett ögonblick. Fast lite så är det väl nu på vintern.

Annars har det flytit på bra, och sessan har fått en mycket duktig medryttare som rider 1-2 dagar i veckan 🙂 än så länge har hon inte låtit sig skrämmas  av sessans humörsvägningar.

sessan 006

Ett svar to “”

  1. nertgi said

    Kul att det går så bra och hoppas att det fortsätter gå bra med medryttaren. 🙂 Kram!

Lämna en kommentar